تاپ تیپ فای - بهترین مجله آموزشی خبری

بهترین مجله آموزشی و خبری در ایران

تاپ تیپ فای - بهترین مجله آموزشی خبری

بهترین مجله آموزشی و خبری در ایران

گوگل؛ تنها موتور جستجوی مهم

احتمالا شما هم متوجه شده اید گه وقتی صحبت از سئو می شود، همه به دنبال کسب جایگاه بهتر در گوگل هستند.
اما به آن معنا نیست که موتورهای جستجوی دیگری وجود ندارند. در ادامه لیستی از بزرگترین موتورهای جستجو را به ترتیب اهمیت برای شما عزیزان آماده کرده ایم :

  1. گوگل
  2. بینگ
  3. یاهو
  4. بایدو
  5. AOL
  6. اسک
  7. اکسایت
  8. داک داک گو
  9. ولفرام آلفا
  10. یاندکس

همانطور که مشاهده کردید، گوگل در صدر این لیست قرار دارد و طبق آمارهای منتشر شده، در سال 2020 گوگل 88.14 درصد از کل ترافیک موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است!
فکر می کنم با دیدن این ارقام متوجه شدیم که ما هم باید بیشتر زمان و هزینه ی خود را به بهینه سازی سایت در گوگل اختصاص دهیم.

در نتیجه متوجه شدیم که گوگل تنها موتور جستجو نیست بلکه مهم ترین آن هاست.
اما در اینجا سوال مهم تری مطرح می شود که گوگل بر اساس چه معیارهایی به وب سایت ها امتیار می دهد؟
هدف ما از این نوشتار هم توصیف از صفر تا صد پارامترهای سئو به صورت تخصصی است.

زمانی شما می توانید سایت خود را بهینه کنید که بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
به همین دلیل حتما ادامه مطلب را دنبال کنید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

با توجه به هوشمندتر شدن موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل دیگر می توانیم به آن ها موتورهای پاسخگو نیز بگوییم.اگر شما هم به فرآیند پیشرفت هوش مصنوعی گوگل توجه کرده باشید می بینید که تمرکز گوگل بر آن است که تا در سریع ترین زمان پاسخ کاربر را به او برساند.

برای رسیدن به این هدف گوگل مطالب و محتوای یک سایت را بررسی می کند و با درک کردن آن به این نتیجه می رسد که آن محتوا پاسخ کدام سوالات می باشد. به این ترتیب تصمیم می گیرد که به سایت شما در چه کلمات کلیدی رتبه بالاتری بدهد. با توجه به این موارد متوجه شدیم که در قدم اول موتورهای جستجو باید بتوانند سایت شما را پیدا کند. در غیر این صورت هیچ راهی برای وارد شدن به صفحه نتایج گوگل وجود نخواهد داشت.

نحوه ی فعالیت موتورهای جستجو به طور کلی در سه دسته ی اساسی قرار می گیرد :

  1. کراول یا خزش

محتوا و کدهای هر آدرس url که از سایت شما توسط گوگل پیدا می شود، کراول می شوند یعنی گوگل تمام صفحاتی که برای او قابل دسترسی باشد را بررسی می کند.

  1. ایندکس کردن

پس از آن که در صفحه ی وب سایت شما خزش کرد، آن را در لیست خود جای می دهد.
به این کار اصطلاحا ایندکس شدن صفحه می گویند. در این مرحله گوگل تصمیم می گیرد با کدام کوئری صفحه ی مورد نظر را نمایش دهد.
اگر نمی دانید کوئری چیست باید بگوییم که منظور ما از کوئری در این جا عبارتی است که کاربر در کادر جستجوی گوگل وارد می کند و به دنبال پاسخ آن می گردد.

  1. رتبه بندی

در این مرحله سایت هایی که برای آن کوئری پاسخ مناسبی دارند را به ترتیب الویت مشخص می کند و سپس تصمیم می گیرد که کدام سایت پاسخ بهتری برای آن کوئری تهیه کرده است.
البته این رتبه بندی بر اساس پارامترهای مختلفی سنجیده می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بخش های مختلف سئو کردن یک سایت

حال که متوجه شدیم موتورهای جستجو چگونه کار می کنند باید بدانیم که ما باید چه کارهایی را انجام دهیم تا در مرحله رتبه بندی بتوانیم امتیاز بیشتری را کسب کنیم.
پارامترهای سئو در سه دسته ی کلی قرار می گیرند که عبارتند از :

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی
  3. سئو تکنیکال

هر کدام از این بخش ها خود شامل دریایی از معیارهای مهم هستند.
اما نگران نباشید ما در کنار شما هستیم تا این موارد را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

http://tinyurl.com/6vusrxts

https://bit.ly/3kkByrU

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد